Over Robert de Muralt

Iets over mijn achtergrond 

De eerste jaren van mijn werkbare leven heb ik vooral op de werkvloer gestaan, als chauffeur, als repromedewerker, als bode en lager geschoolde administratieve functies. In deze periode verbaasde ik mij over de grote afstand die er vaak bestond tussen management en werkvloer en de spanning die dat met zich meebracht. En toen werd voor mij duidelijk dat ik het liefst organisatieadviseur wilde worden en ben ik gaan studeren. Eerst deeltijd heao, later een Masters en uiteindelijk intensieve leiderschapsontwikkeling.

Mijn diepere drijfveer is om mensen te empoweren en in hun kracht te zetten. Als interim- en projectmanager gaf ik vertrouwen, ruimte en richting en liet ik mensen in hun waarde, daarbij creëerde ik een zodanige omgeving dat ze zich veilig en vrij voelden en plezier in hun werk hadden.  Het gevolg was dat de betrokkenheid en productiviteit sterk toenamen. Het ziekteverzuim en de burn-outklachten namen af, sterker nog: die verdwenen vaak helemaal. Met als gevolg betere financiële resultaten, minder gedoe en een snellere oplevering.

In mijn adviespraktijk combineer ik bedrijfskunde en menskunde. Door deze combinatie ben ik in staat om snel de vinger op de zere plek te leggen en om directies en managers concrete handvatten te geven om hardnekkige organisatieproblemen op te lossen. Speciaal hiervoor heb ik onder andere de BASc® ontwikkeld.

In het verleden heb ik een drietal boeken geschreven over: procesmanagement, kwaliteitsmanagement en duurzame organisatieontwikkeling. Nieuwsgierig naar deze boeken? klik dan hier.

Mijn opleidingen

Bachelor’s degree Business Administration (BBA) Haagse Hogeschool, 1991

Methode projectmatig werken, Hoge Economische School Rotterdam, 2000

Master’s degree Management and Organizations (MMO) Universiteit van Tilburg, TIAS School for Business and Society, 2002

Prince2 Foundation & Practioner APMG, 2010

Opleiding Integraal Leiderschap, Venwoude Levensschool, 2016

Mijn werkervaring / sectoren

Werkervaring in verschillende typen organisaties, culturen en sectoren. Bedrijfsleven, overheid, zorg, consultancy en dienstverlening.

In de rol van consultant, intermediair/verbinder, mentor, probleemoplosser, coach, onderzoeker, interim-& projectmanager, veranderingsmanager, boekenschrijver en begonnen als uitvoerend operationeel medewerker (postkamer, fabriek, chauffeur en laaggeschoold administratief werk).

Vanaf 1996 werkzaam als organisatieadviseur en projectmanager en opdrachten vervuld bij diverse profit- en non-profit organisaties, o.a.:

  • Bedrijfsleven: verschillende bedrijven in de technische en ICT branche
  • Zorg: Apotheek, Intramurale zorg, GGZ instellingen
  • Openbare Orde en Veiligheid: Politie, Meldkamers (Brandweer & Ambulance), Brandweer Nederland, Veiligheidsregio’s
  • Overheid overig: verschillende gemeenten, woningbouwbedrijven en een justitiële inrichting